L'economia del turisme
Ana Ramón, María Jesús Such
El llibre que el lector té a les mans és un text rigorós que tracta l'economia del turisme a través d'una revisió de la totalitat de les àrees que cobreixen el conjunt de la indústria turística, amb exemples del món real. Es tracta d'una obra col·lectiva en la qual els autors i autores, professors d'economia aplicada de diferents institucions universitàries espanyoles, aprofundeixen en els conceptes amb un llenguatge comprensible per als estudiants de les diferents titulacions de grau i postgrau que aborden continguts relacionats amb l'economia del turisme en diverses assignatures.
El llibre explica els fonaments de l'economia de la indústria turística amb un estil atractiu i està aplicat a un ampli espectre de temes relacionats amb el sector turístic que afecten consumidors, proveïdors i el conjunt dels stakeholders a escala nacional i internacional, utilitzant exemples bàsics per a contextualitzar la teoria en el món real. A més, està profusament il·lustrat amb figures i gràfics amb dades i realitats econòmiques recents i conté casos d'estudi internacionals i actualitzats, qüestions per a la revisió dels aprenentatges i per a la reflexió en favor d'una millor comprensió del coneixement turístic. Així mateix, aporta diferents perspectives a l'activitat del turisme, a la seua contribució a la innovació i a l'avanç de l'Agenda 2030 de Nacions Unides i els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible.
El plantejament d'aquest treball presenta interès per a tots els lectors que tinguen alguna relació amb el turisme, tant des de l'àmbit acadèmic com professional, ja que ofereix una brillant síntesi del turisme i el seu marc econòmic i constitueix una guia clara per a comprendre una de les principals indústries del nostre temps.
- Escritor
- Ana Ramón
- Escritor
- María Jesús Such
- Colección
- Textos docentes
- Materia
- Economía
- Idioma
- Català
- Editorial
- Publicaciones de la Universidad de Alicante
- EAN
- 9788497179058
- ISBN
- 978-84-9717-905-8
- Depósito legal
- A 469-2025
- Páginas
- 406
- Ancho
- 17 cm
- Alto
- 24 cm
- Edición
- 1
- Contacto de seguridad
- Universidad de Alicante
Disponibilidad
Novedad. Próxima publicaciónSobre Ana Ramón (Escritor)
Sobre María Jesús Such (Escritor)
Contenidos
Pròleg.
Capítol 1. Introducció.
María Jesús Such (Universitat Alcalá de Henares) i Ana Ramón (Universitat d'Alacant).
1. Contextualització.
2. L'economia del turisme davant dels reptes del segle XXI.
3. Síntesi per capítols.
Capítol 2. Demanda turística.
Italo Arbulú i Francesc Sastre (Universitat Illes Balears).
1. Anàlisi de la demanda.
1.1. La demanda del mercat i la demanda individual.
1.2. Desplaçaments de la corba de la demanda.
1.3. L'elasticitat de la demanda.
1.4. Corba de demanda amb pendent positiu: béns Giffen i Veblen.
1.5. Característiques de la demanda turística.
2. Determinants de la demanda turística.
2.1. Factors econòmics: ingressos, temps i preu.
2.2. Els determinants demogràfics.
2.3. Els mitjans de comunicació.
2.4. La seguretat.
3. La segmentació.
4. La demanda turística a Espanya.
Conclusions.
Termes clau.
Exercicis i activitats.
Bibliografia.