L'altra pintura
D'un temps, un indret i una indústria
Rafael Calbo Such
L'altra pintura se centra en l'anàlisi des de diferents àmbits (econòmics, estètics, històrics, i socials) d'una determinada producció pictòrica pictòrica i del seu desenvolupament comercial sorgit en la dècada de 1950 en les comarques del sud del País Valencià, en concret de L'Alcoià i el Comtat. Un fenomen pictoricoindustrial d'una producció artística que elabora una pintura-simulacre (efecte simulador d'estils artístics predecessors) i que ara es troba en procés de desaparició degut, entre altres causes, a la deslocalització industrial d'aquest producte i al descens de la seua demanda. 
L'estudi de camp d'aquesta indústria artisticodecorativa serveix de base per a observar les relacions i convivències amb la creació plàstica contemporània, entesa com a obra d'art.
- Escritor
- Rafael Calbo Such
- Colección
- Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani
- Número en la colección
- 2
- Materia
- Formas de expresión artística
- Idioma
- Català
 
- Editorial
- Publicaciones de la Universidad de Alicante
- EAN
- 9788416724208
- ISBN
- 978-84-16724-20-8
- Páginas
- 160
- Ancho
- 17 cm
- Alto
- 24 cm
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 26-10-2016
- Contacto de seguridad
- Universidad de Alicante
Contenidos
ENTRE LA PRESENTACIÓ I LA MEMÒRIA -A manera de pròleg- 
INTRODUCCIÓ. 
CONTEXT SOCIOECONÒMIC. 
PROCESSOS DE FABRICACIÓ I PRODUCCIÓ. 
Fabricació del bastidor. 
Fabricació i preparació del llenç. 
Fabricació del mitjà utilitzat més habitual: l'oli. 
La pràctica pictòrica comercial. 
Fabricació de motlures per a emmarcar. 
ANÀLISI DE L'EVOLUCIÓ I LES INFLUÈNCIES EN LA PRÀCTICA PICTÒRICA COMERCIAL. 
Període protocomercial (1950-1962). 
Període de consolidació (1962-1980). 
Període d'expansió (1980-2003). 
Període de declivi (des del 2003 fins a l'actualitat). 
CONSIDERACIONS ARQUETÍPIQUES DE LA PRÀCTICA PICTÒRICA COMERCIAL. 
Rafael Fuster Insa. 
Miguel Peidro Berenguer. 
Pascual Prats Pérez. 
Reflexions sobre els arquetips assenyalats. 
CONVERGÈNCIES I DIVERGÈNCIES DE LA PINTURA COMERCIAL AMB LA PRÀCTICA PICTÒRICA DE L'HOLANDA DEL SEGLE XVII. 
BREU REFLEXIÓ SOBRE LA TENDÈNCIA ANACRÒNICA EN LA PINTURA COMERCIAL. 
RELACIONS I CONVIVÈNCIES DE LA PINTURA COMERCIAL AMB LA CREACIÓ PLÀSTICA CONTEMPORÀNIA. 
Mirades, cites i reflexions iròniques de l'art sobre la cultura popular i de masses. 
Concepte d'ironia en la pràctica artística. 
CONVIVÈNCIES DE LA PINTURA COMERCIAL AMB LA CREACIÓ PICTÒRICA VALENCIANA. 
Els orígens de la crítica social i de la cita irònica en l'art valencià dels anys seixanta. 
La cultura popular en la nova figuració valenciana. 
REFLEXIONS I CONSIDERACIONS FINALS. 
FONTS I CONSULTES BIBLIOGRÀFIQUES.


