Guia per a integrar la sostenibilitat en la docència de la Universitat d'Alacant
Gladys Merma Molina, Mayra Urrea-Solano, Diego Gavilán-Martín, Salvador Baena-Morales
El compromís real amb la sostenibilitat s'ha convertit en essencial per a tractar els reptes globals del nostre temps, des del canvi climàtic fins a la justícia social i el desenvolupament econòmic equitatiu. En aquest context, les universitats tenen una responsabilitat crucial no sols com a generadores de coneixement, sinó també com a formadores de professionals, ciutadanes i ciutadans compromesos amb un futur sostenible.
La Universitat d'Alacant, en adoptar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides, assumeix el desafiament d'integrar la sostenibilitat com un pilar transversal en totes les seues funcions. En aquest marc, sorgeix aquesta Guia per a integrar la sostenibilitat en la docència, amb l'objectiu de proporcionar eines pràctiques i orientacions pedagògiques que faciliten la incorporació d'aquesta perspectiva, independentment de l'àrea de coneixement
Descarga gratuita (PDF)
- Editor literario
- Gladys Merma Molina
- Editor literario
- Mayra Urrea-Solano
- Editor literario
- Diego Gavilán-Martín
- Editor literario
- Salvador Baena-Morales
- Col·lecció
- Publicacions Institucionals de la Universitat d'Alacant
- Matèria
- Pedagogía social
- Idioma
- Català
- Editorial
- Publicaciones de la Universidad de Alicante
- EAN
- 9788413023137
- ISBN
- 978-84-1302-313-7
- Pàgines
- 24
- Edició
- 1
- Data de publicació
- 15-05-2025
- Contacto de seguridad
- Universidad de Alicante
Disponibilitat
DisponibleContinguts
Presentació.
1. Introducció: L'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
2. La sostenibilitat curricular... Què és?
2.1. Per què és important la sostenibilitat curricular en la docència universitària?
3. Directrius per a integrar la sostenibilitat en les titulacions universitàries.
3.1. Normativa i context per a la sostenibilització curricular.
3.2. Les competències per al desenvolupament sostenible.
4. Què podem aconseguir amb una educació universitària més sostenible?
5. Com es pot incloure la sostenibilitat curricular en la docència universitària?
6. Com es pot integrar la sostenibilitat en una assignatura?
6.1. Què es necessita per a incloure la sostenibilitat en una assignatura?
7. Com es pot incloure la sostenibilitat en la guia docent?
7.1. Afegint un apartat específic en la guia docent.
7.2. En un, en dos... o en tots els apartats de la guia docent.
7.3. Quines metodologies didàctiques s'han d'utilitzar?
7.4. Recomanacions.
8. Com es pot integrar la sostenibilitat en els TFG i TFM?